Facebooktwitter

car-accidenthttp://thehellenicmail.gr

Συνέντευξη του Γενικού Γραμματέα της Ενιαίας Ομοσπονδίας Βιοτεχνών Επισκευαστών Αυτοκινήτων Μηχανημάτων Μοτοσικλετών, κ. Χρήστου Ευαγγέλου, στη Mail

Το καλοκαίρι είναι στην πόρτα μας. Όλοι προετοιμαζόμαστε για κάποιες διακοπές, έστω μικρές λόγω κρίσης. Τι κάνουμε, όμως, σε σχέση με το αυτοκίνητό μας; ποιοι έλεγχοι πρέπει να γίνουν; Πώς προετοιμαζόμαστε καλύτερα, σε σχέση με το ταξίδι που σκοπεύουμε να πραγματοποιήσουμε;

Το πρώτο βήμα είναι να δείξουμε εμπιστοσύνη στο συνεργείο μας. Αυτό το θεωρώ βασικό και θεμελιώδες. Μέσα από αυτή τη διαδικασία της εμπιστοσύνης, οι αρμόδιοι και κατάλληλοι άνθρωποι, είτε μηχανικοί είτε ηλεκτρολόγοι, ξέρουν τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν. Βέβαια, όλα μεταφράζονται σε κάποιο κόστος. Επειδή βρισκόμαστε σε πολύ δύσκολες εποχές, μερικοί άνθρωποι προσπαθούν να κάνουν από μόνοι τους κάποια πράγματα. Τα βασικά πράγματα που πρέπει να γίνουν για να έχουμε τουλάχιστον ασφάλεια είναι να επισκεφτούμε κάποιο βουλκανιζατέρ για να ερευνήσει τα λάστιχα, το πέλμα, την πίεση των ελαστικών.

Αυτά φέρνουν και οικονομία και ασφάλεια. Τα ελαστικά του αυτοκινήτου είναι το πρώτο πράγμα που έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο. Στη συνέχεια, σαν οδηγοί με κάποια εμπειρία, πρέπει το όχημα να μας εμπνέει εμπιστοσύνη, να μην το χάνουμε. Αν το χάνουμε, τότε χρειαζόμαστε αμορτισέρ. Θα πρέπει τη νύχτα να βλέπουμε, όλα τα φώτα να φέγγουν τη νύχτα, και να φέγγουν καλά. Θα πρέπει να έχουμε καλή ορατότητα.

Θα πρέπει και να μην τυφλώνουν τον απέναντι οδηγό. Πολλές φορές παρατηρούμε το φαινόμενο, ότι κάποια αυτοκίνητα έχουν πολύ δυνατό φως, ενώ άλλα έχουν φως που τρεμοσβήνει.

Σωστά. Δε χρειάζεται να βλέπουμε μόνο εμείς. Πρέπει να μην τυφλώνουμε και τους απέναντι. Έχουν γίνει μόδα τα φώτα xenon, με τον έντονο μεταλλικό φωτισμό, ένα περίεργο λευκό φως. Μπορεί από τη μια πλευρά να μας παρέχουν ένα καλό οπτικό πεδίο, όμως, σε θεωρητικό επίπεδο, αυτά τα φώτα απαγορεύονται σε κοινά αυτοκίνητα. Εδώ το κράτος, οι αρμόδιοι φορείς, δεν ελέγχουν αυτά που απαιτείται να ελέγξουν, τα άκρως απαραίτητα. Θα ελέγξουν την ποιότητα των φώτων; Δεν υπάρχουν τα αρμόδια όργανα. Και στο ΚΤΕΟ, τα πράγματα είναι ελαστικά, πλέον, με τα ιδιωτικά αυτοκίνητα.

Άρα, λέτε ότι πολλά αυτοκίνητα εφοδιάζονται xenon, τα οποία δεν είναι κατάλληλα.

Ακριβώς. Γιατί ο φωτισμός είναι πολύ έντονος, και αν κρατήσουμε τις εργοστασιακές ρυθμίσεις του αυτοκινήτου, συνήθως στραβώνουμε τους απέναντι οδηγούς. Πιο καλά θα ήταν να υπάρχει διαχωριστική νησίδα και να είναι αποκλεισμένοι οι οδηγοί, από το να είναι διπλής κατεύθυνσης οι δρόμοι. Μπορεί να προκληθεί και ατύχημα.

Στο συνεργείο, ο αρμόδιος θα μας κάνει τον έλεγχο και θα βγάλει ένα κόστος που δεν μπορούμε να πληρώσουμε. Τι κάνουμε σε αυτήν την περίπτωση;

Άμεση προτεραιότητα είναι η ασφάλεια. Δεν πρέπει να κάνουμε εκπτώσεις στην ασφάλεια, δηλαδή στα φρένα και στο τιμόνι. Αυτά τα δύο είναι τα πιο κρίσιμα. Βέβαια, υπάρχουν ποιότητες ανταλλακτικών. Σε συνεργασία με το συνεργείο, μπορούμε να βρούμε πολλές εναλλακτικές λύσεις. Ο νόμος της αγοράς, που λέει ότι όσα δίνεις παίρνεις, δεν ισχύει πάντα, για τη σημερινή εποχή. Οι συσκευασίες των αντιπροσωπειών, συνήθως, έχουν σαν αντίκρισμα τη χάρτινη επένδυση, το χάρτινο κουτί. Όταν σου λέει γνήσιο τακάκι Audi 150 ευρώ, μέσα, το τακάκι είναι ΑΤΕ. Μπορεί το τακάκι που είναι σε συσκευασία ΑΤΕ και κάνει 80 ευρώ να είναι το ίδιο. Το γνήσιο μπουζί του Opel μπορεί να έχει 6 ευρώ, ανάλογα με το μοντέλο, και σε κουτί με το σήμα της Opel, μπορεί να κάνει 14 ευρώ.

Άρα, είναι θέμα επιλογής.

Είναι θέμα επιλογής, και θέμα εμπιστοσύνης και σχέσεων, όπως είπα. Αυτό είναι το μεγαλύτερο μυστικό των ανεξάρτητων συνεργείων. Δημιουργούν ανθρώπινες σχέσεις. Οι αντιπροσωπείες έχουν τον επιχειρηματία που έκανε μια επιχείρηση συνεργείου, στην οποία έχει υπαλλήλους που ενδιαφέρονται για το μεροκάματο και όχι για τις σχέσεις του πελάτη με τον αντίστοιχο τεχνικό. Το ανεξάρτητο συνεργείο προσπαθεί να είναι σωστό με τα διαγνωστικά του, σωστό με την ποιότητα εργασίας, σωστό με τα υλικά που χρησιμοποιεί. Προσπαθεί περισσότερο, διότι όλοι βρίσκονται στο ίδιο καζάνι και βράζουν, με μισθωτούς, συνταξιούχους, όπως οι περισσότεροι πελάτες μας. κάνει έρευνα αγοράς, για να βρει ένα καλό ανταλλακτικό, για τον πελάτη.

Κάθε πότε πρέπει να αλλάζουμε λάδια;

Ανάλογα με τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου και τον κατασκευαστή του λαδιού. Υπάρχουν λάδια που πρέπει να αλλάζονται κάθε χρόνο ή 10.000 χιλιόμετρα, όπως επίσης υπάρχουν και αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν συνθετικό λάδι, και είναι για 30.000 χιλιόμετρα ή για ένα χρόνο. Ο χρόνος, όμως, είναι πάντα δεσμευτικός. Μετά, η σύσταση του λαδιού αλλάζει, διότι παίρνει την υγρασία από το περιβάλλον και αλλοιώνεται η μοριακή του δομή. Επειδή χαλάει η ποιότητά τους, χρειάζεται προσοχή. Μπορεί να έχουμε αυτοκίνητο, με το οποίο κάθε χρόνο κάνουμε 30.000 χιλιόμετρα, αν και μόνο το 5% των πελατών μου φτάνουν αυτόν τον αριθμό, λόγω της κρίσης.

Ποια είναι τα βασικά λάθη που κάνουμε στη συντήρηση;

Το βασικότερο λάθος είναι ότι προσπαθούμε να κερδίσουμε κάνοντας ελλιπή συντήρηση ή καθόλου συντήρηση. Έχω πελάτες, οι οποίοι από τη στιγμή που το αυτοκίνητο έχει μίζα, από τη στιγμή που πηγαίνει, δεν αλλάζουν ούτε λάστιχα. Έρχονται μετά, για ζημιές που έχουν γίνει αρκετά σοβαρές. Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο έκανε πολύ θόρυβο. Όταν μου το έφερε ο ιδιοκτήτης του, είδα ότι είχαν φθαρεί τα τακάκια και έβρισκαν στις δισκόπλακες. Τα τακάκια για να τα αλλάξεις χρειάζεσαι 50 ευρώ. Για να αλλάξεις και τις δισκόπλακες, θέλεις 150 ευρώ. Όταν μου το ξανάφερε έπρεπε να αλλάξω και τις δισκόπλακες.

Μερικοί λένε ότι γνωρίζουν από μηχανικές βλάβες, και θα φτιάξουν μόνοι τους το αυτοκίνητο. Τι απαντάτε σε αυτούς;

Οι μισοί Έλληνες είμαστε γιατροί, και οι άλλοι μισοί είμαστε μηχανικοί αυτοκινήτων. Τα ξέρουμε όλα. Κάνουμε μέχρι και τον οδοντίατρο. Όταν τον άλλο τον πονάει το δόντι του, του λέμε να πάρει το τάδε φάρμακο. Εμείς σπουδάσαμε για το αυτοκίνητο. Είμαστε από τους κλάδους που έχουμε κατεξοχήν τη δια βίου μάθηση, με συνεχή σεμινάρια. Και όμως, έρχεται η στιγμή που λέμε στον πελάτη ότι πρέπει να απευθυνθεί σε ένα πιο εξειδικευμένο συνεργείο. Ότι πρέπει να συνεργαστούμε με έναν ηλεκτρονικό, για να βρούμε τη ζημιά, και να κάνουμε πιο σωστή και οικονομική δουλειά. Αν πάμε και πούμε ότι τα ξέρουμε όλα μόνοι μας, ας βγάλουμε τα λάδια να τα ρίξουμε στον υπόνομο. Ας πάμε σε ένα σουπερμάρκετ να πάρουμε μια μπαταρία, για να γλιτώσουμε 5 ευρώ από την τσέπη μας. Ας αφήσουμε τη μπαταρία έξω από έναν παιδικό σταθμό. Αυτό το έχω δει με τα μάτια μου. Όλα θα είναι ωραία. Δεν σκεφτόμαστε ούτε το παιδί μας, ούτε το παιδί της αδερφής μας, ούτε τα ψάρια που θα