Facebooktwitter

Για να ανοίξει στο δημόσιο λόγο το ζήτημα της κακής οδήγησης πρέπει ή να επλέκεται κάποιος επώνυμος σε ένα τροχαίο ή θα πρέπει να υπάρχουν θύματα κυρίως νεαρά σε ηλικία, ειδάλλως η κακή οδήγηση σαν κοινωνία μας έχει γίνει μια έξη. Ακόμα και όταν μαθαίνουμε για ένα τροχαίο έχουμε φτάσει στο σήμειο να μην μας φαίνεται ως κάτι το συνταρακτικό. Αυτό είναι η μια όψη του προβλήματος, που ήρθε πάλι στην επιφάνεια λόγου του πρόσφατου τραγικού τροχαίο

Οι Έλληνες διεκδικούν επάξια τον τίτλο των χειρότερων οδηγών. Δεν έχει κατορθώσει ο μέσος Έλληνας ακόμα να αποκτήσει οδηγική παιδεία, όχι μόνο ως οδηγός αλλά ακόμη και ως πεζός. Η πλειοψήφια όσων κυκλοφορούν στους δρόμους έχουν την αντίληψη ότι ο δρομός είναι αποκλειστικά δικός τους, χωρίς να έχουν κατανοήσει ότι φέρουν ευθύνη και για τους άλλους αλλά ακόμα και για την ίδια τους την ζωή.

Και ξαφνικά πάλι λόγο του πολύνεκρου τροχαίο αρχίζουμε να αναρωτιόμαστε τι φταίει.Οι γνωστοί φωτεινοί παντογνώστες δεν άργησαν να κάνουν τις εκτιμήσεις τους. Βέβαια το τραγικό είναι ότι το τροχαίο πήρε μέχρι και ταξική διάσταση κατί που ήταν τεράστιο λάθος. Δεν φταεί καμία Porsche. Το οποιοδήποτε αυτόκινητο είτε είναι ακριβό, είτε είναι φθηνό, για να κίνηθει πρέπει να έχει κάποιον οδηγό. Το ζήτημα είναι ποιος είναι ο μέσος οδηγός.

Δυστυχώς έχουν επικράτησει οι κακοί οδηγοί, αυτοί που θα οδηγήσουν ενώ έχουν καταναλώσει αλκόολ, αυτοί που δεν θα φορέσουν ζώνη, αυτοί που δεν θα ελέγξουν ούτε τα παιδια τους ως επιβαίνοντες αν φορούν ζώνη, αυτοί που πληρώνουν για να πάρουν δίπλωμα χωρίς να έχουν επαρκή γνώση του ΚΟΚ, αυτοί που δεν κοιτάνε τις πινακίδες, αυτοί που περνάνε με κόκκινο, αυτοί που θα σταθμεύσουν σε σημείο που απαγορεύεται, αυτοί που δεν θα ανάψουν φλας, αυτοί που πληρώνουν για να περάσουν ΚΤΕΟ ενώ τα αυτοκίνητα τους είναι σε κακή κατάσταση για να κυκλοφορούν στους δρόμους, αυτοί που υπερβαίνουν το όριο ταχύτητας, αυτοί που θα κάνουν επικύνδινες προσπεράσεις. Ποιο είναι οι <<αυτοί>>; Ολοί μας!Ακόμα και όσοι από εμάς δεν έχουμε κάνει κάτι από τα παράπανω, όλοι έχουμε γίνει σιωπηλοί μάρτυρες δείχνοντας ανοχή σε αυτοκίνητα που εχουμέ μπεί και σε οδηγούς που έχουμε συναντήσει.

Πιο πάνω γράφω ότι διεδικούμε επάξια τον τίτλο των χειρότερων ογήδών.Με βάση τους αρίθμους είμαστε οι Έλληνες οι χειρότεροι οδηγοί, έχουμε μια ακόμα θλιβερή πρωτιά. Η Ελλάδα μεταξύ των 28 κρατών μελών της Ε.Ε έχει μια επιπρόσθετη πρωτιά. Σε θέματα οδηγικής ασφάλειας και τροχαίων ατυχημάτων βρίσκεται στην 28η και τελευταία θέση ανάμεσα στα κράτη μέλη, με τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία δυστιχήματα ετησίως σύμφωνα και με την τελευταία έκθεση της Κομισιόν. Οι αριθμοί είναι αμείλικτοι 20.000 τραυματίες ετησίως και περίπου 1500 νεκροί. Αυτό που πρέπει να σημειωθεί είναί οτι αν διαιρεθούν τα θύματα ανά ημέρα θα διαπιστωθεί ότι καθέ μερά έχουμε σαν χώρα πολλούς νεκρούς. Επιπλέον, αρκετοί τραυματίες μετά απο ατυχήματα μπορεί να αποκτήσουν κάπια μορφή κινητικού προβλήματος ή να χάσουν μέλη του σώματος τους.

Και εύλογά θα αναρωτηθεί το κράτος δεν φέρει καμία ευθύνη. Ο κρατικός μηχανισμός έχει διαφορους θεσμούς και υπηρεσίες που πάνω στα θέματα οδηγικής ασφάλειας έχουν δείξει ολική ανεπάρκεια. Το υπουργείο Παιδείας, δεν έχει βάλει ακόμα στα σχολεία το μάθημα της Κυκλοφοριακής Αγωγής. Η τοπική αυτοδιοίκηση επίσης φέρει τεράστια ευθύνη για την άθλια κατάσταση που βρίσκονται οι δρόμοι ακόμα και πριν την οικονομική κρίση(λακούβες, κακές λαμαρίνες, διαλυμένα πεζοδρόμια και ακατάλληλοι δρόμοι είναι μερικά παραδείγματα). Και η ίδια η Τροχαία λειτουργεί ως εισπράκτορας του κράτους αντί να επιμορφώνει και να συστήνει την καλή κυκλοφορία στους οδήγους και στους πεζούς. Συν τις κλήσεις που αρκετοί αστυνομικοί σβήνουν, όπως έγινε πρόσφατα με τον διοικητή της Δυτικής Αττικής που πιάστηκε να σβήνει κλήσεις με οικονομικά ανταλλάγματα. Αλλά και οικονομική λογική του κράτους που έχει κάνει την μετακίνηση αλλά και το ίδιο το όχημα πολυτέλεια με την υψηλή φορολογική πολιτική του σε συνδυασμό με την οικονομική αδυναμία λόγω της κρίσης για συντήρηση των αυτοκινήτων ή την αγορά καινούργιων που είναι πιο ασφαλή, . Η αφετηρία για να ξεκινήσει κάποιος οδήγηση είναι οι ίδιες οι σχολές οδήγησεις. Όταν δίνετε η δυνατότητα εξαγοράς για κάποιον ώστε να πάρει το δίπλωμα, εισάγετε καποιός ήδη με εσφαλμένο τρόπο στην οδήγηση. Άρα βλέπουμε όλο το σύστημα που σχετίζεται με την οδήγηση δεν κάνει σωστά την δουλειά του.

Τα προβλήματα είναι αρκετά και χρονίζουν. Τα θύματα κάθε μέρα αυξάνονται. Ο κάθε ανθρωπός ειναι μια ξεχωριστή οντότητα, δεν πρέπει να απαξιεί και τους άλλους αλλά και την ίδια του την ζωή,αν λανθασμένα αδιαφορεί για τους αλλούς. Πρέπει να δείξουμε την μέγιστη προσοχή σαν κοινωνία και να ξεπεράσουμε τον κακό μας ευατό. Να εκπαιδευτούμε ως σωστοί οδηγοί συνηδογοί και πεζοί. Είναι ζήτημα και πολιτικής βούλησης.

ΥΓ1 Είναι μεγάλη ανοησία να δίνετε ταξικό περιεχόμενο σε ένα τροχαίο επειδή προχθές μπορεί να ήταν υπαίτιος ήταν ένας γόνος πλούσιας οικογένειας( κάτι που ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί). Υπάρχουν πολλά τροχαία που πρόερχονται από τα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα. Μην μπεδρεύουμε καταστάσεις. Είναι καναβαλισμός να στοχοποιείται ένας γονέας που έχει χάσει το παιδί του επειδή είναι επιχειρηματίας.

ΥΓ2 Η πλειοψηφία του δημοσιογραφικού κόσμου δεν έδειξε για αλλή μια φορά κάνενος είδους σεβασμού, στην προκειμένη στα ίδια τα θυμάτα και πόσο πόλλων στις οικογένειες με την κατ ΄ επανάληψη προβολή του βίντεου του θανατηφόρου τροχαίου. Για άλλη μια φόρα η τηλεθέαση νίκησε την αξιοπρέπεια. Καλό θα ήταν το καινούργιο ΕΣΡ να δείξει λίγο μεγαλύτερη ευαισθήσια σε τέτοιους είδους θέματα.