Facebooktwitter

Για τη στάση της ΝΔ στην παιδεία τις πρώτες 100 μέρες, επεσήμανε πως «είμαι πολύ ανήσυχος, διότι η κυβέρνηση πήρε κάποιες πρωτοβουλίες που αποκαλύπτουν ιδεολογικές προκαταλήψεις. Φανερώνεται ένας συντηρητισμός. Και φαίνεται ότι δίνει ευκαιρίες ανάπτυξης στον ιδιωτικό τομέα, «ρίχνοντας» τη δημόσια παιδεία»

Tην εκπαιδευτική πολιτική της κυβέρνησης Μητσοτάκη σχολίασε ο Κοσμήτορας της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Μιχάλης Σπουρδαλάκης, μιλώντας στην εκπομπή One Talk.

Ακόμα, αναφέρθηκε στην συμμετοχή του στην προηγούμενη Επιτροπή Συνταγματικής Αναθεώρησης και στις διαβουλεύσεις που έγιναν ανά την Ελλάδα.

Για τη στάση της ΝΔ στην παιδεία τις πρώτες 100 μέρες, επεσήμανε πως «είμαι πολύ ανήσυχος, διότι η κυβέρνηση πήρε κάποιες πρωτοβουλίες που αποκαλύπτουν ιδεολογικές προκαταλήψεις. Φανερώνεται ένας συντηρητισμός. Και φαίνεται ότι δίνει ευκαιρίες ανάπτυξης στον ιδιωτικό τομέα, «ρίχνοντας» τη δημόσια παιδεία».

«Πρώτη ρύθμιση της ΝΔ ήταν ο περιορισμός ή άρση του ασύλου, θεωρώντας ότι θα αλλάξουν σοβαρά οι συμπεριφορές στο πανεπιστήμιο. Αγνοώντας βέβαια ότι για έξι – εφτά χρόνια υπήρχε η πλήρης κατάργηση της προστασίας της ακαδημαϊκής ελευθερίας. Ακόμα, προέβησαν στην άμεση κατάργηση των προγραμμάτων επαγγελματικής κατάρτισης που είχαν δοθεί ως δυνατότητα στα πανεπιστήμια και που σήμαινε μια παρέμβαση στην ιδιωτική επαγγελματική εκπαίδευση. Όπως και στο πεδίο με τα Θρησκευτικά, όπου καταργήθηκε η ύλη, χωρίς να υπάρχουν βιβλία» πρόσθεσε σχετικά.

Δεν έχει κανένα πρόβλημα με την αριστεία
Σχετικά με τον αν η αριστερά συνάδει με την αριστεία, απάντησε πως «η αριστερά δεν έχει κανένα πρόβλημα με την αριστεία. Το θέμα είναι πως ορίζουμε την αριστεία. Δεν είμαι υπέρ, για παράδειγμα, του να γίνεται η σημαία έπαθλο μεταξύ παιδιών 12-15 ετών. Είναι υπερβολικό αυτό».

«Η ΝΔ έλεγε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ είναι κατά της αριστείας, όμως φαίνεται πως η ίδια η κυβέρνηση έχει προβλήματα με την αριστεία. Υπήρξαν άτομα που διόρισε που δεν πληρούσαν τα τυπικά προσόντα για τις θέσεις. Είναι υποκριτική εάν όχι κωμική η συζήτηση για την αριστεία» συμπλήρωσε ο κ. Σπουρδαλάκης.

«Τα ανοικτά μέτωπα στην παιδεία είναι αρκετά. Πρέπει να δούμε τη χρηματοδότηση, τη λειτουργικότητα της. Να δούμε τι παιδεία και τι έρευνα έχουμε αλλά και τι θέλουμε» τόνισε σχετικά με τις ανάγκες της ελληνικής παιδείας.

H Συνταγματική Αναθεώρηση
Αναφορικά με την επιτροπή της Συνταγματικής Αναθεώρησης που προΐστατο, τόνισε πως «είχα τη τιμή, το βάρος και την ευθύνη να μετέχω σε αυτή την επιτροπή και να συνεργαστώ με πολλούς και αξιόλογους ανθρώπους. Η τότε αντιπολίτευση, την πολέμησε την επιτροπή. Όπου έγινε διαβούλευση, και έγινε στις 8 από τις 13 περιφέρειες της χώρα, η συμμετοχή ήταν εξαιρετικά εντυπωσιακή. Ως προς την ποιότητα και τις παρεμβάσεις. Απλοί πολίτες, συνδικαλιστές, δικηγόροι, εκκλησία έδωσαν το παρών και έδειξαν ενδιαφέρον. Ακόμα, πέντε με έξι χιλιάδες πολίτες πήραν μέρος στις ηλεκτρονικές διαβουλεύσεις».

Σχετικά με τη διαβούλευση, σημείωσε πως πραγματεύτηκαν ζητήματα όπως «η οργάνωση της πολιτείας, το να μην προκύπτουν εκλογές από αδυναμία εκλογής προέδρου της δημοκρατίας» ενώ τόνισε πως οι πολίτες έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για τα κοινωνικά δικαιώματα, την προστασία του νερού και της ενέργειας αλλά και τα ζητήματα διαφάνειας του πολιτικού συστήματος.

πηγή: onetv