Facebooktwitter

Το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη είναι μια καρικατούρα κράτους, που αποτέλεσε το πρόσχημα για τη δημιουργία όχι απλώς ενός κομματικού, αλλά ενός ακριβοπληρωμένου προσωπικού στρατού, που δεν έχει το προηγούμενό του σε ευρωπαϊκή χώρα, λέει ο τομεάρχης Μεταφορών της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ σε συνέντευξή του στην «Αυγή».

Μια ακόμη αποτυχία του «επιτελικού κράτους» στην πρόσφατη κακοκαιρία διαπιστώνει ο τομεάρχης Μεταφορών της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Βαρεμένος, ενω διερωτάται αν, εκτός από τον αξιωματικό της Τροχαίας που χρεώθηκε τον τραγέλαφο, θα κληθούν να δώσουν εξηγήσεις οι περιφερειάρχες κ. Σπανός και Πατούλης και ο επικεφαλής της Πολιτικής Προστασίας κ. Χαρδαλιάς. Ο Γ. Βαρεμένος απαριθμεί τις «επιτυχίες» του επιτελικού κράτους, με το σταματημα όλων των μεγάλων έργων, την απόφαση για τα αρχαία του μετρό της Θεσσαλονίκης, αλλά και τα σχέδια της Ν.Δ. για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και προειδοποιεί την κυβέρνηση να μην επαφίεται στην ασυλία από τα ΜΜΕ.

Συνέντευξη στον Κώστα Παπαγιάννη

* Πού αποδίδετε τον όλο τραγέλαφο με το κλείσιμο της Αθηνών – Λαμίας; Είναι ευθύνη της εταιρείας, ανεπάρκεια του κρατικού μηχανισμού ή αμέλεια της κυβέρνησης;

Το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη είναι μια καρικατούρα κράτους, που αποτέλεσε το πρόσχημα για τη δημιουργία όχι απλώς ενός κομματικού, αλλά ενός ακριβοπληρωμένου προσωπικού στρατού, που δεν έχει το προηγούμενό του σε ευρωπαϊκή χώρα. Εμείς δεν ακολουθούμε την τοξική, τυχοδιωκτική πολιτική Μητσοτάκη του νεότερου, να τα βάζουμε όλα για όλα στις ανάγκες της αντιπολιτευτικής τακτικής. Αν δεχθούμε λ.χ. την εκδοχή Μητσοτάκη ότι έφταιξε ο τοπικός διοικητής Τροχαίας, είμαστε υποχρεωμένοι να ρωτήσουμε τον υπεύθυνο του επιτελικού κράτους: όταν κυβερνάει ο ΣΥΡΙΖΑ, φταίει η κυβέρνηση και η Περιφέρεια, ενώ όταν κυβερνάει η Ν.Δ. φταίει ο τοπικός διοικητής Τροχαίας; Η ουσία είναι ότι θεωρούν τον εαυτό τους ανεύθυνο, μέσα στην επικοινωνιακή ασυλία που απολαμβάνουν.

Φαίνεται ότι το επιτελικό κράτος του κ. Μητσοτάκη δεν είναι παντός καιρού. Είτε αυγουστιάτικα στη Σαμοθράκη, είτε χριστουγεννιάτικα στη Μαλακάσα, στα Βίλια και αλλού, η πολυδιαφημισμένη επιτελικότητα του κ. Μητσοτάκη σημαίνει απλώς απίστευτη ταλαιπωρία για χιλιάδες πολίτες. Ο κ. Χαρδαλιάς, που θα αναβάθμιζε την Πολιτική Προστασία, πού ακριβώς βρίσκεται; Χάθηκε στα χιόνια;

* Ο αρμόδιος υπουργός ανακοίνωσε ότι συνέστησε επιτροπή για την διερεύνηση και την απόδοση ευθυνών. Εκτιμάτε ότι θα καταλήξει σε κάποιο αποτέλεσμα;

Περιμένουμε με ενδιαφέρον το αποτέλεσμα της έρευνας. αν και η καρατόμηση του τοπικού διοικητή της Τροχαίας, πριν καν την έναρξη της έρευνας, προδικάζει το αποτέλεσμα. Ο κ. Χαρδαλιάς θα ανευρεθεί για να καταθέσει το τι ακριβώς συντόνιζε; Οι περιφερειάρχες Σπανός και Πατούλης; Ή μήπως το πόρισμα θα καταλήξει στην ανάγκη συγκρότησης μιας άλλης επιτροπής, που θα αποφασίσει οριστικά περί του πρακτέου; Εκτός κι αν φταίει το Αντιγονάκι κι η ΖΗΝΟΒΙΑ, που έλεγε κι ο Βάρναλης!

* Πώς αξιολογείτε τους πρώτους έξι μήνες της κυβέρνησης της Ν.Δ.; Αισθάνεστε ότι έχει εκπληρώσει τις προσδοκίες των ψηφοφόρων της; Πώς κρίνετε την επίδοση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών;

Στο πλαίσιο μιας άθλιας – μηδενιστικής αντιπολίτευσης, η Ν.Δ. παρουσίαζε την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ ως τη χειρότερη της μεταπολίτευσης. Απ’ αυτήν όμως την τρισκατάρατη κυβέρνηση έσπευσε να δανειστεί όσα θετικά οικειοποιήθηκε μετά τις εκλογές. Όταν άρχισε να ξεδιπλώνει το δικό της πρόγραμμα, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι, τουλάχιστον στην επαρχία, κάποιους ανθρώπους τους έστειλε ξανά στους κάδους με τα σκουπίδια. Οι υποσχέσεις στη μεσαία τάξη αποδείχθηκαν άνθρακες.

Όσο για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, επεδείχθη μια μανία διακοπής και αναστολής έργων. Γλύτωσαν μόνο εκείνα που είχαν ολοκληρωθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ και άλλαξαν την εικόνα της ελληνικής περιφέρειας. Στο θέμα του μετρό Θεσσαλονίκης βαρύνονται με την ιστορική ευθύνη για την πολιτική βαρβαρότητα απέναντι στα αρχαία του σταθμού Βενιζέλου και για τις απρόβλεπτες συνέπειες στον χρόνο ολοκλήρωσης του έργου και το τελικό κόστος του. Στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, με το «έτσι θέλω» το έργο έγινε άνω-κάτω, με απροσδιόριστες επιπτώσεις. Ο υπουργός αρχικά είχε πεί ότι θα πήγαινε στις Βρυξέλλες στις 20 Νοεμβρίου, μετά στις 12 Δεκεμβρίου, προκειμένου να διαπραγματευτεί τις δοξασίες του. Για το τι απέγινε ως προς το έργο αυτό, όπως και για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης ή την παρατεταμένη ασάφεια στο Άκτιο – Αμβρακία, θα κληθεί να δώσει λόγο στη Βουλή.

Όσον αφορά τα σχέδια για περιορισμό ή κατάργηση του δικαιώματος στην απεργία (στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και αλλού), θα έλεγα ότι πρέπει να το σκεφθούν διπλά και τριπλά πριν προχωρήσουν στην υλοποίηση μιας εμμονής του Κυρ. Μητσοτάκη. Ένας βουλευτής της Ν.Δ. είχε εξυμνήσει το ασφαλιστικό του Πινοσέτ, αλλά, κατά πώς φαίνεται, υπάρχουν περισσότεροι θαυμαστές της εργατικής νομοθεσίας του δικτάτορα της Χιλής, η οποία σήμερα βρίσκεται σε εξέγερση ενάντια στον νεοφιλελεύθερο μεγιστάνα κυβερνήτη της.

* Ποια είναι η εκτίμησή σας για την πορεία ανασυγκρότησης του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία; Ποια μηνύματα λαμβάνετε από τους πολίτες; Τι θα πρέπει να προσέξει το κόμμα ώστε να κερδίσει και πάλι την εμπιστοσύνη της πλειοψηφίας των πολιτών;

Στο θέμα της εγγραφής νέων μελών η διαδικασία πάει αρκετά καλά, αν λάβει κανείς υπόψη ότι το «κομματικό φαινόμενο», μετά και τη δεκαετή κρίση, βρίσκεται σε ύφεση.

Ο κωδικός του εγχειρήματος πρέπει να είναι: θαρραλέο άνοιγμα, βασισμένο σε αρχές και αξίες, ώστε να έχει γερά θεμέλια.

Κατά τη γνώμη μου, ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να φέρει στο προσκήνιο νέες κοινωνικές δυνάμεις, που η κρίση τις έσπρωχνε στο περιθώριο ή τις έστειλε στο εξωτερικό.

Οι κυβερνώντες έχουν στήσει ένα πρωτοφανές πολυέξοδο επικοινωνιακό πλέγμα. Εμείς πρέπει να στηριχθούμε στα καλύτερα μυαλά που διαθέτουμε ή μπορούμε να επιστρατεύσουμε σε κάθε τομέα.

Το όλο εγχείρημα πρέπει να το διέπει μια αναγεννητική πνοή και τον τόνο να δίνουν όχι κυρίως πρόσωπα με αρνητικό φορτίο, αλλά εκείνα που υποστασιοποιούν τον αναδυόμενο κοινωνικό δυναμισμό.

Ένας τέτοιος ΣΥΡΙΖΑ θα δημιουργεί πολιτικά και ιδεολογικά «τετελεσμένα» απέναντι στους εν αναμονή υπουργούς του Μητσοτάκη στο ΚΙΝ.ΑΛΛ. και θα πιέζει την πρόεδρό τους να απαντήσει στο ερώτημα αν και η ίδια προορίζει τον εαυτό της για ανάλογο ρόλο, στα πρότυπα της συγκυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου.

Ο στόχος δεν πρέπει να είναι η συνένωση υπαρχουσών δυνάμεων, αλλά η δημιουργία ενός υπερσυνόλου, ικανού να οδηγήσει σε πολιτική- πολιτιστική ανάταση και να δώσει την ευκαιρία στον πρόεδρο Αλ. Τσίπρα και στην ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ να εμπνεύσουν και να εμπνευστούν.

Ο Γιώργος Βαρεμένος είναι Βουλευτές και τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ