Facebooktwitter

Το νομοσχέδιο που χαρακτηρίζεται από αυταρχικές διατάξεις, όπως αυτή περί «διαγωγής», και φέρνει πλήθος αντιπαιδαγωγικών διατάξεων αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα, Τετάρτη 10 Ιουνίου – Με παρεμβάσεις του πρωθυπουργού και των πολιτικών αρχηγών κορυφώνεται η συζήτηση – «Αυταρχισμός και επικίνδυνη οπισθοδρόμηση» από τις προβλέψεις του υπό συζήτηση σ/ν, τόνισε ο Ν. Φίλης στην εισήγησή του – Νέο συλλαλητήριο των εκπαιδευτικών στις 7 το απόγευμα

Με παρεμβάσεις του πρωθυπουργού αλλά και των αρχηγών των κομμάτων ολοκληρώνεται σήμερα, Τετάρτη 10/6, συζήτηση του νομοσχεδίου «για την Αναβάθμιση του Σχολείου», στην Ολομέλεια της Βουλής.  Μετά τη χθεσινή συζήτηση “ επί της αρχής” του νομοσχεδίου, που επιφέρει αλλαγές σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, το μεσημέρι θα διεξαχθεί συζήτηση “ επί των άρθρων” και – αργότερα σήμερα – η ψήφιση του νομοσχεδίου. Ονομαστική ψηφοφορία, επί της αρχής και επί ορισμένων άρθρων, έχει ζητήσει το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας.

Στη συζήτηση της Τρίτης 9/6 κυριάρχησαν οι ομιλίες των εισηγητών των κομμάτων για το νομοσχέδιο που το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων «βάφτισε» «αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις». Εισηγητές από την κυβέρνηση ο Ιωάννης Ανδριανός, ενώ από τον ΣΥΡΙΖΑ ο Νίκος Φίλης.

Ο Γιάννης Αδριανός, ως εισηγητής από τη ΝΔ, είπε μάλιστα πως «είναι δημοκρατική υποχρέωση (!) η ενθάρρυνση της διάκρισης», ενώ ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλης αναφέρθηκε σημείο προς σημείο στις προβλέψεις του νομοσχεδίου, που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει επαναφορά της «διαγωγής», επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων, κατάργηση της Κοινωνιολογίας ως εξεταζόμενο μάθημα και επαναφορά των Λατινικών και αυξάνει τον αριθμό των μαθητών στα δημοτικά (διαβάστε αναλυτικά εδώ και δείτε παρακάτω το σχετικό βίντεο με την ομιλία του Ν. Φίλη).

Παράλληλα, νέα  κινητοποίηση αναμένεται να πραγματοποιηθεί, σήμερα Τετάρτη 10 Ιουνίου, καθώς οι ομοσπονδίες έχουν καλέσει τους εκπαιδευτικούς σε συλλαλητήριο στις 7 το απόγευμα στα Προπύλαια και στη συνέχεια πορεία προς τη Βουλή. Δάσκαλοι και καθηγητές ζητούν την απόσυρση του νομοσχεδίου και την κατάργηση της ρύθμισης για τη μετάδοση μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες. Μάλιστα, σε ψήφισμα της ΓΣ των ΕΛΜΕ γίνεται λόγος για «επικίνδυνη έλλειψη σχεδιασμού» από πλευράς υπουργείου, που οδηγεί σε «εκμετάλλευση των προσωπικών δεδομένων των εκπαιδευτικών για προώθηση διαφημίσεων από ιδιωτικές εταιρίες και σε διαρροή των δεδομένων τους στο διαδίκτυο».

Βίντεο από το συλλαλητήριο της Τρίτης 9/6η σχετική ενημέρωση εδώ)

Η εισήγηση του Ν. Φίλη: Αυταρχισμός και επικίνδυνη οπισθοδρόμηση

Ο Νίκος Φίλης κατά την εισήγησή του σήμερα, Τρίτη, πρώτη μέρα συζήτησης του νομοσχεδίου, τόνισε: «Στην εκπαίδευση και στο μέλλον της νέας γενιάς συγκρούονται διαφορετικά πολιτικά σχέδια. Ο αποκλεισμός συγκρούεται με τη συμπερίληψη. Η γιγάντωση των ανισοτήτων με το σχολείο ισότητας και ποιότητας. Τα άριστα σχολεία για τους υποτιθέμενους άριστους με τα άριστα σχολεία για όλους. Ο ανταγωνισμός με τη συνεργατικότητα. Το αυταρχικό μοντέλο της διαγωγής και της τιμωρίας με ένα δημοκρατικό σχολείο που προετοιμάζει συνειδητούς και υπεύθυνους πολίτες»

Η εισήγηση του Ν. Φίλη – διαβάστε τα βασικά σημεία κριτικής που διατύπωσε ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ

Μ. Τζούφη: Νομοσχέδιο οπισθοδρόμησης και συντηρητισμού που δίνει χώρο στα ιδιωτικά συμφέροντα

«Νομοσχέδιο οπισθοδρόμησης και συντηρητισμού, που συρρικνώνει τη δημόσια εκπαίδευση και δίνει χώρο στα ιδιωτικά συμφέροντα», χαρακτήρισε η Μερόπη Τζούφη τη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης. (περισσότερα)

«Ενθάρρυνση της διάκρισης» λέει η ΝΔ

Στη διαφορά προσέγγισης κυβέρνησης και αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφέρθηκε ο εισηγητής της ΝΔ Γιάννης Αδριανός, ισχυριζόμενος πως «ο ΣΥΡΙΖΑ αντιλαμβάνεται ως δημοκρατική υποχρέωση, όχι την ενθάρρυνση της διάκρισης αλλά την εξισωτική ισοπέδωση. Και αυτό, παρά το γεγονός ότι η εφαρμογή αυτής της θεώρησης στο δημόσιο σχολείο “διευρύνει τις ανισότητες και το χάσμα με πλούσιες οικογένειες» είπε ο κ. Αδριανός. Ισχυρίστηκε, ακόμα, ότι η προσέγγιση της αξιωματικής αντιπολίτευσης βαπτίζει ρετσινιά την αριστεία, απορρίπτει εξ αρχής κάθε συζήτηση για αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών, και θέλει την καθυπόταξη των πανεπιστημίων σε ασφυκτικό κεντρικό έλεγχο που καταπνίγει πρωτοβουλία, αλλά και σε βίαιες και περιθωριακές μειονότητες που δεν έχουν καμία σχέση με την αποστολή της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης.

Πυρ και από ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ, ΜέΡΑ25

Η αγορήτρια του Κινήματος Αλλαγής Χαρά Κεφαλίδου επέκρινε την κυβέρνηση, λέγοντας ότι αντί να πιάσει το νήμα από το 2014, από την τότε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ συνεχίζει με “ρετούς” την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ.

Εκ μέρους του ΚΚΕ, ο Γιάννης Δελής σημείωσε ότι ο αγώνας σε όλο τον κόσμο, για τις πιο στοιχειώδεις αστικές ελευθερίες, ενάντια στη ρατσιστική και κρατική βία, σε ένα συμπέρασμα μόνο οδηγεί, ότι όποιος κι αν είναι ο διαχειριστής του, ο καπιταλισμός σημαίνει φτώχεια, ρατσισμό, άγρια καταστολή, πόλεμο, σημαίνει “δεν μπορώ να αναπνεύσω”. Όσο για το νομοσχέδιο, είπε ότι έχει ψευδεπίγραφο τίτλο, και στη πράξη χαντακώνει τις ανάγκες των νέων της λαϊκής πλειοψηφίας, ξεπαραδιάζει τους γονείς και ροκανίζει τα δικαιώματα των εκπαιδευτικών.

Θέλετε μια εκπαίδευση που να παράγει “εργαλεία” για την αναπαραγωγή του συστήματος τόνισε η αγορήτρια του ΜέΡΑ25 Σ. Σακοράφα, καλώντας την κυβέρνηση να αποσύρει το νομοσχέδιο. Η συντηρητική λογική της κυβέρνησης «αποστρέφεται την ιδέα της ευρείας παιδείας και δημιουργεί κάστες εκπαίδευσης με διαχωρισμούς από την τρυφερή ηλικία» είπε η κα Σακοράφα. Ειδικά για την αναγραφή της διαγωγής, μίλησε για στιγματισμό που οδηγεί στην περιθωριοποίηση του μαθητή στο σχολείο και θα τον ακολουθεί σε όλη τη ενήλικη ζωή του.

Η εισήγηση Κεραμέως

Βασική στόχευση των κυβερνητικών παρεμβάσεων στην Παιδεία είναι «ένα σχολείο πιο ουσιαστικό, πιο δημιουργικό, πιο ποιοτικό και ανοιχτό, υψηλότερων προσδοκιών και απαιτήσεων, που θα ανταποκρίνονται στην ανάγκη για πιο σφαιρική μόρφωση», ισχυρίστηκε στην αρχική τοποθέτησή της, επί του νομοσχεδίου για την Αναβάθμιση του Σχολείου, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως σήμερα Τρίτη 9/6. Στοχεύουμε σε μια δημιουργική διαχείριση και αξιοποίηση των παρεχόμενων γνώσεων και τη διαρκή αυτοβελτίωση, σε ένα σχολείο της εγρήγορσης, της επίτευξης των μαθησιακών στόχων, σε ένα καλύτερο και ασφαλέστερο σχολικό περιβάλλον, πρόσθεσε.

Η κ. Κεραμέως, που προανήγγειλε νέα νομοθετική πρωτοβουλία για την επαγγελματική εκπαίδευση, είπε ότι η κυβέρνηση επενδύει σε ένα «σύγχρονο σχολείο», παρέχοντας περισσότερα και καλύτερα εφόδια, οικοδομεί μια κοινωνία πιο δυναμική και συμπεριληπτική, με ισότητα ευκαιριών και χωρίς αποκλεισμούς, «διότι η παιδεία είναι ο καλύτερος μηχανισμός κοινωνικής κινητικότητας.

Η υπουργός μάλιστα ισχυρίστηκε ότι «η χώρα μας, δυστυχώς, παρουσιάζει σημαντική υστέρηση των μαθητών της» όπως φάνηκε και από τον διεθνή διαγωνισμό του προγράμματος Πίζα, το 2018: Οι Έλληνες μαθητές κατετάγησαν κάτω από τον μέσο όρο ανάμεσα σε 78 χώρες, σε 3 δεξιότητες, την κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες, και μάλιστα, «χαμηλότερα» από τον διαγωνισμό του 2015. Παράλληλα, επισήμανε τα συνεχιζόμενα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού , αναφέροντας συγκεκριμένα την πρόσφατη εισαγωγή μαθητή σε νοσοκομείο μετά από ξυλοδαρμό συμμαθητών του, και την καθύβριση καθηγήτριας σε ΕΠΑΛ.

Για τα αγγλικά στα νηπιαγωγεάι

Στην ομιλία της η κ . Κεραμέως επικεντρώθηκε -μεταξύ άλλων – στην εισαγωγή των αγγλικών στην προσχολική εκπαίδευση και στην αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Όπως επανέλαβε, η προσέγγιση των νηπίων στα αγγλικά θα γίνεται μέσω δραστηριοτήτων, ενώ στην εκτίμηση βουλευτή της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι η ρύθμιση ακολουθεί επιταγή αμερικανικών πανεπιστημίων, είπε ότι «στις θεωρίες συνωμοσίας, εμείς απαντάμε με έρευνες και στοιχεία [..] Έναν στόχο υπηρετούμε, το πως θα δώσουμε καλύτερα εφόδια στα παιδιά μας», είπε η κ . Κεραμέως. Όσο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, είπε ότι θα προχωρήσει μετά από εκτενή διαβούλευση με όλους τους φορείς.

Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ: Ακραία συντηρητικές και αναχρονιστικές ρυθμίσεις 

«Η κ. Κεραμέως επιμένει στην ψήφιση ενός πολυνομοσχεδίου για την Παιδεία που βρίσκεται αιώνες φωτός μακριά από την επίλυση ουσιαστικών και πάγιων προβλημάτων των τριών βαθμίδων του εκπαιδευτικού συστήματος. Η Υπουργός Παιδείας, αντιλαμβανόμενη την κρίση ως ευκαιρία, έσπευσε να καταθέσει ένα πολυνομοσχέδιο επιχειρώντας να οξύνει και να παγιώσει το νεοφιλελεύθερο δόγμα, αλλά και να προωθήσει ακραία συντηρητικές και αναχρονιστικές ρυθμίσεις», η χαρακτηριστικό για το ποιόν του νομοσχεδίου ανακοίνωση της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ.

 

Πηγή: left.gr