Facebooktwitter

Ν. Φίλης και Μ. Τζούφη κατέθεσαν στη Βουλή τροπολογίες για δύο μείζονα ζητήματα που απασχολούν χιλιάδες μαθητές και τα οποία η κ. Κεραμέως εν μέσω πανδημίας δεν έχει καμία πρόθεση να αγγίξει

Η πρώτη τροπολογία προτείνει μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων.

Σε μια ιδιαίτερη χρονιά για τους μαθητές η προτεινόμενη ρύθμιση κρίνεται αναγκαία ενόψει των νέων συνθηκών που διαμορφώθηκαν λόγω πανδημίας.

Καθώς λόγω των πολλών και σοβαρών προβλημάτων στην οργάνωση και πραγμάτωση της μαθησιακής διαδικασίας, κρίνεται παιδαγωγικά αδόκιμο να λαμβάνονται επιπλέον μέτρα που δυσχεραίνουν περισσότερο την προσπάθεια των μαθητών και μαθητριών να ανταποκριθούν στις προβαλλόμενες απαιτήσεις.

Υπενθυμίζεται ότι κατά την πρώτη εφαρμογή της τράπεζας θεμάτων το 2013, αυξήθηκε ο αριθμός των μετεξεταστέων από 4% σε 16%.

Σε κάθε όμως περίπτωση δεν πρέπει να ισχύσει ιδίως τη φετινή σχολική χρονιά, εφόσον δεν έχει εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη συμμετοχή των μαθητών και μαθητριών στην από απόσταση εκπαίδευση.

Σε αντίθετη περίπτωση, δημιουργούνται καταστάσεις που συμβάλλουν στην αύξηση των διακρίσεων και των αποκλεισμών και στην περαιτέρω διεύρυνση των ανισοτήτων στην εκπαίδευση.

Η δεύτερη τροπολογία στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών των τομεαρχών Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ αφορά στη μη εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Στην αιτιολογική έκθεση σημειώνεται πως η πανδημική κρίση και η παρατεταμένη αναστολή λειτουργίας των σχολικών μονάδων καθιστούν αναγκαία την προτεινόμενη ρύθμιση και επιβάλλουν τη μη εφαρμογή της Ε.Β.Ε.

Ενώ επισημαίνεται πως στη προσφάτως διεξαχθείσα έρευνα του ΚΕΜΕΤΕ της ΟΛΜΕ διαπιστώνονται, μεταξύ άλλων, η δημιουργία νέων μορφωτικών ανισοτήτων, καθώς και ψυχοκοινωνικών επιπτώσεων από τη μακρά περίοδο αναστολής της διά ζώσης λειτουργίας των σχολείων και λειτουργίας της τηλεκπαίδευσης.

Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται η εφαρμογή  μέτρων για την αντιμετώπιση των ανωτέρω προβλημάτων και όχι για την περαιτέρω όξυνσή τους.

Επίσεις τονίζεται πως το μέγιστο ποσοστό υποψηφίων που θα καταφέρει να εισαχθεί εκτιμάται σε 65%, όταν πέρυσι ανήλθε σε 88%.

Με αυτό τον τρόπο η εφαρμογή του μέτρου θα μοιάζει με επιβολή ποινής σε μια ομάδα παιδιών που πλήττεται από την πανδημία και χρειάζεται υποστηρικτικά μέτρα.

Κατά συνέπεια, κρίνεται αδικαιολόγητη η εφαρμογή της Ε.Β.Ε. ως προϋπόθεση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.